Vragen en antwoorden

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht u in de lijst hieronder uw vraag niet gevonden hebben, neem dan contact op met het verhuurteam.

Zoeken

  • Algemeen

    • Wie is Vesteda?
      Vesteda is een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Vesteda belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars. Met ruim 28.000 woningen verspreid door heel Nederland hebben wij vast wel een woning die bij u past. Wilt u huren in dit nieuwbouwproject? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief en u wordt automatisch op de hoogte gehouden van de meest recente nieuwtjes en de start verhuur (indicatie is nu Q1-2023). Kunt u niet wachten en zoekt u een woning op korte termijn? Via de website van Vesteda kunt u het actuele woningaanbod bekijken en zich inschrijven, documentatie aanleveren en een bezichtiging aanvragen.
    • Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

      Op dit moment kunt u uw NAW-gegevens achterlaten via de aanmeldbutton. Tijdens de start verhuur in het tweede kwartaal van 2023 start u uw inschrijving via de projectwebsite om uw interesse voor de betreffende woning(en) kenbaar maken. Hier doorloopt u verschillende stappen, zoals het invullen van uw gegevens en het uploaden van relevante documenten. Na het indienen van een compleet ingevulde inschrijving, ontvangt u een bevestiging en neemt onze makelaar contact met u op binnen 2 weken.

    • Kan ik huursubsidie aanvragen?

      Het is niet mogelijk huursubsidie aan te vragen voor woningen in het midden- of vrije sector huursegment.

    • Zijn er naast de huurprijs nog overige kosten?

      Naast de huurprijs heeft u als huurder nog overige vaste kosten, zoals servicekosten, gemeentelijke heffingen, water en elektra.

    • Wanneer worden de huurprijzen bekend?

      De huurwoningen in De Regent zijn vrije sector huurwoningen. Vrije sector huurwoningen hebben een huurprijs vanaf € 763,47 (prijspeil 2022). De exacte huurprijzen van de woningen in De Regent zijn nog niet bekend. Deze zullen naar verwachting bekend worden in het tweede kwartaal van 2023.

    • Wanneer worden de types bekend?

      De bouw is nog in volle gang en ons verhuurteam is druk bezig de nodige informatie voor u te verzamelen. Zodra de types bekend zijn, delen wij dit met u via een nieuwsbrief. Meld u daarom vandaag nog aan om op de hoogte te blijven van dit project.

  • Huurvoorwaarden

    • Wat zijn de voorwaarden om te mogen huren?

      Om een woning te kunnen huren, is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomenscriteria opgesteld. Deze zijn  hier te vinden en zijn tegen de start verhuur ook te vinden in uw eigen account.

    • Wat is de minimale huurtermijn?

      De minimale huurtermijn is één (1) jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. De huurovereenkomst wordt stilzwijgend verlengd naar een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn bedraagt één volledige kalendermaand.

    • Kan ik als student een woning huren?

      Er worden geen woningen verhuurd aan studenten, tenzij zij voldoen aan de inkomensvereisten. Helaas is garantstelling niet mogelijk.

    • Wat zijn de contractkosten?

      Iedere nieuwe huurder betaalt éénmalig € 113,74 inclusief 21% BTW aan administratie- en contractkosten voor het afsluiten van de huurovereenkomst.

    • Mag ik huren met garantstelling?

      Nee, Vesteda verhuurt geen woningen met garantstelling van derden. U dient zelf voldoende inkomen te hebben om een van onze woningen te huren.

    • Zijn er inschrijfkosten?

      Nee. Inschrijven voor dit project is geheel gratis!

    • Vraagt Vesteda een waarborgsom?

      Bij het sluiten van een huurcontract vraagt Vesteda standaard 1 maand huur als waarborgsom. Voor zelfstandig ondernemers, huurders met een buitenlands woonadres en voor huurders die korter dan 2 jaar in Nederland wonen, bedraagt de waarborgsom standaard 3 maanden. Vesteda kan op basis van uw situatie in specifieke gevallen besluiten af te wijken van deze standaard.

    • Krijg ik de waarborgsom terug? En wanneer?

      Ja, deze krijgt u terug wanneer u na opzegging van de huur geen huurachterstand heeft en de woning conform afspraak oplevert aan Vesteda. Nadat u uw woning heeft opgezegd plannen wij een voor- en eindinspectie in. Dit geeft u de mogelijkheid om de woning in de juiste staat aan Vesteda op te leveren.

  • Inschrijven en verhuurprocedure

    • Kan ik een optie nemen op een woning?

      Nee, u kunt geen optie nemen op een woning. U krijgt indien mogelijk van ons een optie op een woning aangeboden. Dit gebeurt per e-mail nadat wij uw volledige inschrijving hebben ontvangen (inclusief alle benodigde documenten). Vervolgens worden uw gegevens beoordeeld. Zijn deze in orde dan hopen wij u een huurovereenkomst te kunnen aanbieden voor de woning van uw voorkeur.

    • Hoe gaat het tekenen van het huurcontract plaatsvinden?

      Vesteda maakt gebruik van ‘digitaal ondertekenen’ via Signhost, een gecertificeerd en beveiligd online portaal. Zodra u een ingangsdatum hebt ingepland voor de huur, gaan wij het huurcontract opmaken. U ontvangt per e-mail een link naar het contract. Deze kunt u met uw muis (op desktop of laptop) of met uw vinger (op smartphone of tablet) ondertekenen. Daarna tekent ook Vesteda de overeenkomst. De definitieve versie kunt u naar wens opslaan, downloaden of printen. Indien u met z’n tweeën gaat huren ontvangen beide huurders een link om het contract te ondertekenen.

    • Inschrijven is digitaal? Waarom?

      Wij streven er naar het verhuurproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door het digitaal verwerken van uw gegevens, kunnen wij u sneller en efficiënter van dienst zijn. Zelf kunt u alles vanuit huis organiseren. Vanzelfsprekend staan we u indien nodig graag persoonlijk te woord en kunnen we u zowel digitaal als persoonlijk helpen tijdens het inschrijfproces.

    • Mijn bankpasnummer bestaat uit 3 cijfers, wat nu?

      Tijdens het invullen van uw online dossier komt u de vraag naar uw rekeningnummer en bankpasnummer tegen. Sommige bankpasnummers bestaan uit 3 cijfers terwijl er om 4 wordt gevraagd. Wanneer u dit probleem ervaart, graag een 0 voor uw 3-cijferige code invullen. Bijv. uw bankpasnummer is 123. Dan vult u in het invulveld 0123 in.

    • Hoe gaan jullie om met mijn gegevens en documenten?

      We verwerken uw persoonsgegevens om aan onze verplichting als verhuurder te kunnen voldoen en om onze activiteiten zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren. Dat doen we uiteraard in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Meer weten? Lees dan ons privacy statement.

    • Wanneer kan ik de woning bezichtigen?

      We begrijpen dat u nieuwsgierig bent naar hoe de woningen er uit komen te zien. Wegens veiligheidsrichtlijnen op de bouwplaats is het helaas niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om u toch een goed beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, richten wij modelwoningen in en plaatsen wij – zodra ze beschikbaar zijn – impressies op deze website in de vorm van afbeeldingen en videos. Mocht er nog een kijkmogelijkheid georganiseerd worden op de bouw of in een modelwoning, dan word u daar via onze nieuwsbrief van op de hoogte gebracht. Meldt u aan via het aanmeldformulier op deze website om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.

    • Hoe worden de woningen toegewezen?

      Na de start van de verhuur wordt een toewijzingsmodule gebruikt voor het toewijzen van woningen. De toewijzingsmodule zorgt voor het naleven van de juiste toewijzingscriteria per woning. Indien meerdere inschrijvers gelijke voorkeur voor een woning hebben opgegeven én voldoen aan de inkomenstoets, wordt er door de toewijzingsmodule door loting bepaald welke kandidaat (als eerste) de woning krijgt toegewezen.

    • Per wanneer kan ik een woning huren?

      Na de eerste toewijzing kunt u, indien u voldoet aan de huurvoorwaarden, een woning huren. De woningen worden naar verwachting in het derde kwartaal van 2023 opgeleverd.

  • In en om de woning

    • Waar kan ik mijn auto parkeren?

      Binnen De Regent bevinden zich geen parkeerplaatsen en aan huurders worden door de gemeente geen parkeervergunningen verstrekt. Op 300 meter afstand wordt in de toekomst een parkeergarage gerealiseerd, waarvoor te zijner tijd abonnementen beschikbaar zullen zijn. Voor de periode tussen oplevering parkeergarage en oplevering van De Regent zijn tijdelijke parkeerplaatsen beschikbaar naast De Regent. Huurders kunnen ook gebruik maken van deelauto’s. Elke huurder van het nieuwbouwproject De Regent krijgt een abonnement op deze deelauto’s voor 50 km of 4 uur per maand. Deze deelauto’s bevinden zich op de Zamenhofstraat en Noord-West Buitensingel, direct naast De Regent.

    • Mag ik mijn auto voor het gebouw parkeren?

      De parkeerplekken voor het gebouw zijn uitsluitend voor laden en lossen. Deze zijn bestemd voor taxidiensten of bezorgers die hier kort kunnen parkeren.

    • Waar kan ik mijn fiets stallen?

      Fietsen worden in de gezamenlijke fietsenstalling gestald. De fietsenstalling bevindt zich op de begane grond van De Regent en is via de stallingsgarage van het gebouw bereikbaar. Per huishouden kunt u twee fietsen plaatsen.

    • Hebben de appartementen een buitenruimte?

      Ja, alle woningen zijn voorzien van een terras of balkon.

    • Kan ik het appartement ook gemeubileerd huren?

      Nee, de appartementen worden niet gemeubileerd of gestoffeerd verhuurd. De woningen zijn wel instapklaar: de wanden zijn voorzien van scanbehang en gesausd en enkele woningen zijn voorzien van een vloer. Welke woningen een laminaatvloer hebben kunt u terugzien in de woningomschrijvingen bij start verhuur.

    • Komt er een glazenwasinstallatie op het dak van het gebouw?

      Er is geen glazenwasinstallatie. De meeste ramen zijn vanaf het balkon bereikbaar en kunnen door de bewoner worden gewassen. De ramen die niet goed bereikbaar zijn kunnen van binnenuit worden gewassen.

    • Hoe worden de woningen verwarmd?

      De woningen van De Regent zijn gasloos en worden verwarmd door stadsverwarming. De woningen zijn uitgerust met een een comfortabele vorm van laagtemperatuur vloerverwarming. Hiervoor wordt een klimaatsysteem gebruikt. De temperatuur kunt u regelen door middel van een thermostaat. De temperatuur in de slaapkamer(s) is regelbaar middels een eigen ruimtethermostaat. In de badkamer is er voor extra comfort een elektrische radiator geplaatst. De woningen zijn verder uitgerust met een balansventilatiesysteem met warmteterugwinning (WTW) voor verse lucht in huis. Teven is de douche met een WTW douchegoot uitgerust. Het warme afgevoerde douchewater verwarmd de leidingen in de speciale douchegoot waardoor het leidingwater weer wordt opgewarmd. Dit systeem zorgt er voor dat er minder energie nodig is om het water op te warmen. Zo woont u toekomstbestendig!

    • Is er een ruimte voor scootmobielen beschikbaar?

      Er is een aparte ruimte voor het stallen van scootmobielen. Deze ruimte is bereikbaar vanuit de entreehal.

  • Oplevering en afwerking

    • Hoe ziet de badkamer eruit?

      De badkamer heeft een inloopdouche, wastafel en een elektrische design radiator.

    • Kan ik de indeling van de woning zelf wijzigen?

      Nee, het is niet mogelijk de indeling van de woning te wijzigen.

    • Zijn er rookmelders aanwezig in de woningen?

      Ja, alle woningen zijn standaard uitgerust met rookmelders.

    • Is het schilderen van de wanden toegestaan?

      De hele woning wordt voorzien van wit glasvliesbehang in de kleur RAL9010. U mag als huurder de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak aanpassen. Dit betekent onder meer dat u de wanden mag schilderen. Houd er wel rekening mee dat u de woning weer in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen wanneer u besluit de woning te verlaten. Het is overigens niet toegestaan om te boren in tegelwerk en in vloeren.

    • Heeft de woning een berging?

      Ieder woning heeft een kleine berging in de woning, deze zal ook worden aangegeven op de verhuurtekeningen wanneer deze beschikbaar zijn. Er is ook een gemeenschappelijke fietsenberging beschikbaar.

    • Wat maakt de woning duurzaam?

      De woningen worden verwarmd door middel van vloerverwarming en elke woning is voorzien van een WarmteTerugWin-balansventilatiesysteem en een WarmteTerugWin-douche  Er is dus geen gasaansluiting. De woningen hebben HR++ beglazing wat betekent dat de ramen maar liefst 90% van de warmte vasthouden. De afvoer en toevoer van de juiste hoeveelheid lucht wordt automatisch geregeld. Ook zijn er zonnepanelen aanwezig voor de elektra in de algemene ruimtes.

    • Is er zonwering?

      Enkele ramen van de woningen op de bovenste verdiepingen worden voorzien van zonwering. Welke dit zijn kunt u teruglezen in de appartement-omschrijving bij start verhuur.

    • Zijn er liften aanwezig?

      Ja, alle woningen gelegen boven de begane grond zijn bereikbaar met een lift.

    • Hoe wordt de keuken opgeleverd?

      De woningen hebben een luxe afgewerkte keuken met alle benodigde inbouwapparatuur van ATAG; een combimagnetron, een inductiekookplaat, een koel-vriescombinatie, een afzuigkap en een vaatwasser.

    • Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

      Nee, alle woningen zijn bij oplevering al voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een ingedeelde badkamer voorzien van modern sanitair.

    • Zit er een vloer in?

      Enkele woningen worden voorzien van een vloer. Bij de start verhuur kunt u in de beschrijving precies zien welke dit zijn. Kiest u zelf een vloer? Houd dan rekening met de geplaatste plinten en de aanwezigheid van vloerverwarming.

  • Zoekresultaten

    Aanmelden

    Vul onderstaande formulier volledig in om u - vrijblijvend uiteraard - te registreren als belangstellende voor dit project. U maakt hiermee direct een account aan waarmee u later eventueel uw inschrijving kunt voltooien.


    Privacy

    De privacyverklaring van Vesteda is van toepassing op deze website.

    Privacyverklaring